Tankar om det kommande festivalåret

NANANANANAAAAA NANANA NAAAAA *med mysiga tillhörande synthar*

Har slagit mig ned i lugn och ro på kontoret efter att ha ridit på en chillvåg det mesta utav dagen. Har spånat lite på årets kommande festivaler en hel del de senaste timmarna. Först och främst; Det blir ingen Coachella-visit i år tråkigt nog. Vad hände egentligen? Jo, man var ju helt enkelt för sent ute. Campingbiljetter sålde slut för några dagar sen följt av gårdagens "skandal" då de höjde priset från 269 till 319 dollar helt plötsligt. Något kommunalt avtal fick festivalstaben att tvinga på de sista tusentals biljettköparna något slags busspaket där man har tillgång till bussar från och till festivalen från de närmaste hotellen. Kul att kasta dem pengarna i sjön när man inte ens bor på hotell och inte har någon säker campingplats överhuvudtaget. Jag skulle som många andra kunnat skylla på biljetthajar som köpt upp massa biljetter, mexikaner och tiotals andra saker men det tänker jag inte. Det är bara för mig att släppa det och gå vidare, fet lineup i all ära men jag är mer än nöjd med förra årets visit. Jag ska dock återkomma till underbara Indio någon gång, det är säkert!

Hur ser det ut för dem andra festivalerna i år? Emmaboda lär antagligen bli av trots att jag i nuläget känner mig lite sådär inför årets upplaga. Måste antagligen köpa biljett snarast iochmed de lär ta slut inom någon månad. Artistmässigt? Än så länge känns det som det är den råare electron som kommer övertyga mig i form av SebastiAn och Vitalic. Andra småplus är TDCC, Yelle, Heartsrevolution och kanske Skrillex men om det rakt av bara är hans egna material eller att det blir för mycket electrostep så hittar ni mig i campet. De släpper ju nya artister idag vilket kan bli intressant. Jag kommer dock ta Daniel Adams Ray som ett skämt och smäll på käften. Okej att de bokat svenska artister som Parken som ingen egentligen gillar utan bara bokas för han är svensk och småsvår musikmässigt. Adams Ray har är på tok för mainstream och är helt enkelt något jag personligen INTE anser hör hemma på Emmaboda! 

Finns inte så mycket att påpeka om P&L och Way Out West än så länge, de följer sina vanliga spår. Jag hade gärna velat se en förändring i WoWs biljettsystem så man kan välja bort Stay Out West-konceptet då det kändes ganska b förra året. *Bifogar en bild på hundratals meter långa köer till i princip alla klubbar där de mer kända artisterna spelade* Jag måste erkänna att Siesta! överraskat mig positivt i år med bokningar som Håkan, Crookers och SMK än så länge. Nästan värt pengarna ju!! Juste, glömde ju bort Roskilde helt och hållet. De följer också sin vanliga taktik - i form av att släppa en eller två stora band som alla känner till och sedan smyga in för iaf mig helt jävla okända artister/band ett bra tag. Det känns som världens tråkigaste festival-lineup ett bra tag till de släpper på snålheten och PANG!! En hel del bra artister/band dyker upp i all världens genrer och sen är det bara dags att bestämma sig om man vill lägga ut ovanligt mycket pengar på en ganska svinig vecka i Danmark. 
Känns som jag har sammanfattat mina tankar ganska bra om det kommande festivalåret, adjöss.





Helt klart huvudsingeln till min torsdag.