Private Beats

Dessa vardagar har gått bra. Jag har lär- accepterat att det helt enkelt inte går att läsa akademiska texter på engelska medan man lyssnar på musik. Det är så otroligt  kontraproduktivt att det knappt är sant. Jag har sammanlagt spenderat timmar som bara kastats åt skogen då jag inte tagit till mig text. Fr.o.m. nu läser jag enbart utan musik.

Apropå det hela med att lyssna på musik; Blev ganska rädd häromdagen då jag satt på tåget på väg hem. När jag lyssnar på musik så har jag oftast väldigt hög volym, det bara är så. Saken blir inte bättre av att jag har ett par Koss-lurar som släpper ut rätt mycket ljud. Man känner sig otroligt diskret när man sitter och lyssnar på electro på hög volym och folk sitter på sättet bredvid en. (note to self: fixa nya lurar och skona andra) HURSOMHELST; Jag började höra dessa konstiga lågmälda ljud framför mig. Till en början lade jag inte riktigt märke till det, jag trodde det var en del av basen i låten jag lyssnade på. När det kom tillbaka för fjärde gången blev jag misstänksam. Vad i helvete? Pausade musiken, total tystnad uppstod, äkta pinsam tystnad som bara uppstår när man bokstavligen talat spränger musik rätt in i öronen och plötsligt avbryter det. Det lät som någon satt och fes, smygfes framför mig. Det fortsatte några gånger till för att någon minut senare försvinna. Jag fick aldrig reda på vad det var men intressant, det var det.