Digital Love


Det finns många saker här i livet som gör mig glad och en del som gör mig arg. En grej som gör mig arg är när whitetrashghettokids spelar Linkin Park på sina mobiler öppet på tåget hem (dra åt helveteeeeee!)

När det kommer till det positiva och det som gör mig glad så handlar det oftast om musik. Inte vilken musik som helst utan någon av dessa artister. Det här inlägget handlar dock specifikt om en duo. Inte vilken duo som helst utan den allra bästa om jag själv får säga - Daft Punk

Daft Punk är i mina ögon det bästa inom elektronisk- och dansmusik. Det är så nära man kan komma till musikalisk perfektion i mina öron. Jag hade kunnat beskriva så många känslor enbart med deras låtar. Ord räcker egentligen inte till så det är ingen idé att jag egentligen försöker. Hade jag tvingats lyssna på ett album resten av mitt liv hade det utan tvekan varit Alive 2007. Detta är utan tvekan det bästa livealbum eller album överhuvudtaget jag än så länge hört i mitt liv. Jag kommer till himmelriket i en och en halv timma varje gång jag lyssnar igenom det, det förgyller verkligen min dag. Jag ryser till av behag flera gånger under låtarna, det är helt enkelt så vackert. Alla övergångar och den perfekta blandningen av låtar, man kan inte be om mer. Jag är fångad från början till slut och just slutet är så maffigt att man vet inte var man ska ta vägen. Den dag jag får se Daft Punk kommer jag gråta av glädje. Det är helt enkelt digital kärlek...