WOW '10 Lördag

Så jävla utvilad och pigg på allt (förutom att gå uppför de helvetiska Slottskogsbackarna) började lördagen bra. Ned till festivalen vid ett,

The Drums 13:30 Kul konsert, ösigt! Minus på att sångaren sjöng väldigt konstigt och att inte alls lät som det ska (klart det får vara annorlunda men det här var för mycket)
Shout Out Louds 13:50 Såg slutet, South America, Please, please, please, Impossible och Walls. Trevligt, Bebban var SÅ SNYGG!



Mumford & Sons 14:50 var helt jävla fantastiskt. Sjukt charmigt och energiskt band, riktigt skönt att se!
Girls 15:00 såg vi slutet av, jättedistat som på Coachella, sångarn hade klippt sig? Såg inte klokt ut, ge oss tillbaka långa knarkarhåret!
Anna Ternheim 15:45 Otroligt seg start, störde mig på Engla-skämtet (Black Sunday Afternoon) och det låga tempot. Droppen var när hon sjöng My Body Is A Cage på svenska, blev less. Ångrar lite att jag inte fick se Shoreline där Henrik Berggren var med?



The Radio Dept. 16:30 Lågmält och lugnt, inga konstigheter. Efter detta gick vi tillbaka till lägenheten, hetssöp vin och kom tillbaka lagom till den euforiska konserten med
Håkan Hellström 19:55 som var helt jävla otrolig, fick gåshud så bra det var men sen blev jag bara kissnödig så jag fick köa och höra massa mellansnack. Som tur var verkade jag inte missa så mycket för det mesta dog ut (kändes det som iaf)



Lykke Li 21:20 SÅ JÄVLA BRA ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Sån jävla stil kvinnan hade, man blev ju helt till sig? Så jävla snygg scenkonst, attityd och framförande. Mitt i allt tappar hon rösten MEN DET GÖR INGET för hon fortsätter på ett så jävla bra vis. Mitt i Tonight bara bryter hon allt och vill att publiken önskar en låt, tyvärr är ju majoriteten Twilight-fans så det blir Possibility men ja, jag bet ihop MEN FAN VILKEN KONSERT! Massa bilder!!




The Chemical Brothers 22:30 avslutade festivalen med en grym 90-minuters konsert som var en fröjd för ögat. Hitsen var där och de nya låtarna funkade jävligt bra!


Way Out West var så otroligt jävla bra, jag hade inga förväntningar men det känns bara så härligt att tänka tillbaka på det. Vi gick inte på några klubbar men det gör inget iochmed man såg det bästa på festivalen, ceo ställde ju ändå in! Jag är så otroligt nöjd med det här!