Saker jag fullkomligt älskar med vardagar

#1 - Att jag på något magiskt sätt alltid hinner med tågen. Hur jag alltid väljer att chansa att snabbt ta mig till stationen istället för att ge upp. Hur jag lyckas gå så där löjligt fort och få massa mjölksyra i benen utan att springa och se hysterisk ut. Att jag glider in på upploppet (busshållplatserna) och lika elegant varje gång går på tåget med drygt en minut kvar. Så jävla snyggt.

#2 - Vem är egentligen mysalkisen? Den frågan slog mig idag på vägen hem. På sätet framför mig satt det en äldre man, sisådär 40+. Halvvägs genom resan sträcker han sig ner i sin systemet-kasse och knäcker en öl. Sen börjar det - Periodvis drar han upp en halvliters 7,5a och sveper i sig en stor klunk. Hela händelseförloppet fortsätter till vi är framme i Ystad och då har han avklarat två stycken! Hur kände han själv? Inte helt okej antagligen, då han gömde burken i kassen när han inte drack. Det kanske är mer okej för det är en fredag? Mysigt eller ganska trist? Avgör själv!